Saturday, May 7, 2011

DARJAH TIGA

darjah tiga pulak aku dok kelas apa taktau. 3 akil kot. tak sure la. masa darjah 3 ni aku ingat 3-4 benda ja.
masa darjah 3 ni la aku satu kelas dengan legend jalan pegawai,syed jamil. sapa tak kenai dia kalau hampa sekolah jalan pegawai. dia ni memang buas,nakai gila gila. jahat nak mampueh. haha.

aku ingat gi,cikgu kelas aku cikgu mat hussein,cikgu yang suka denda dengan cara tibai telinga guna getah surat tu,hat pos dok pakai tu la,hat kaler kelabu besaq tu. sakit oo. aku dulu tak suka gila dengan cikgu ni.
penah sekali tu,aku tak siap homework. dan mmg stail cikgu tu la,dia mesti nak check buku kami sorang sorang,so dia suruh hantaq letak atas meja sementara dia dok rait tu buku lain. aku dah la taksiap. then,aku dapat satu IDEA BERNAS. aku dok tengok membe aku yg tak siap kerja kena teqebey(denda) dengan getah tu,nampak sakit. so,aku hantaq la jugak buku aku yg tak siap tu tapi lepas hantaq aku terus mintak kebenaran pi toilet, dengan harapan masa dia dah rait buku aku tu,dia nak pukui aku tapi aku takdak dalam kelas,so mesti dia lupa nak denda aku. tu la aku punya expectation. haha,apa lagi,aku merendang la dalam toilet tu.

then,aku balik kelas,tengok tengok buku aku dah siap rait,duk atas meja aku. HAHAHA! syok. caed ni genius jugak la noh. tapi,tiba tiba,cikgu tu panggil aku,'HANG MAI SINI SAT,AWAT BUKU HANG KOSONG NI? PEMALAIH SUNGGUH,MAI SINI,AKU NAK TEQEBEY TELINGA'.

-______-"

aku pelik,pasepa pi tibai aku,buku aku siap rait dah kot even tak siap. tengok tengok cigu tu silap orang. dia tengah rait buku sapa taktau tapi dia ingat aku ni pemilik buku tu. tu buku member aku kot. rasa tak adil gila bila aku diperlakukan sebegitu rupa. HAHAHA.
tu la kan,kot mana pun,kalau Tuhan nak tunjuk,memang tetap kena la. hue~

peristiwa kedua yang aku ingat,masa dok kelas ni ada sorang budak pompuan minat kat aku. k,fullstop.

peristiwa ketiga,masa tu dah bulan posa. nak cuti sekolah. aku boring. then pi main aci ligan dengan Azri Shahrir,bodo laaa, tengah posa boleh pi main aci ligan.balik rumah tu cangak lagi,sentai ayaq masak secawan.
tuang posa. tapi yang tak tahannya,aku hanya bataikan posa dengan secawan ayaq tu la.tak makan sampai la waktu bebukak. tak berbaloi langsung. tapi tu la kali terakhir aku tak posa. jujur ni. haha.

antara orang yang aku ingat dalam kelas ni adalah syed jamil(ketua darjah dan dipanggil Goku oleh cikgu Mat Hussein),Azri Shahrir,Teacher Zuraimi,Salis Atiqah,dan of course la,Cikgu Mat Hussein. cikgu Mat Hussein still dok jumpak kat masjid rumah aku. pencen dah dan dia still kenai aku. dulu dulu boleh la dok meluat kan,kita pun budak budak gi, tapibla ni rasa hormat kat cikgu tu meninggi dah.
:)
nanti darjah empat pulak.

No comments:

Post a Comment