Saturday, June 4, 2011

gadget yang perlu aku beli sebelum berakhirnya tahun 2011

yahh,aku memang pencinta gadget. walaupun aku ni tidaklah se-loaded Gu Jun Pyo,tapi aku teringin nak pakai gadget yang mahai mahai. haha. sejak menggunakan fon yang koro ni,aku macam dah jadi desperado nak pakai fon atau gadget yang stailo. sebelum ni dah pakai xperia,corby,elm. fon fon ni tak la mahai tapi function dia sudah cukup untuk menandingi fon yang harga beribu beribu ringgit.

so,aku la tengah kumpui duit nak kembalikan semula zaman kegemilangan aku iaitu dengan memakai fon yang best. dan aku dah senaraikan calon calonnya:

1. Ipod Touch 4th Generations



ni dia aku punya top target. Ipod Touch. haaa? macam iPhone kan? tapi ni hanyalah iPod. actually semua yang ada dekat iPhone ada dekat ipod ni cuma tak boleh pakai sim card. kira tak boleh call orang dan sms laa. kira sebijik la macam iphone. boleh buat video call guna wifi,skrin yang sangat cantik,boleh ja online asalkan ada wifi. dan paling penting,harganya sangat murah berbanding iPhone,kalau iPhone,tak silap aku dekat 2400ringgit jugak laa. tapi ipod touch ni cuma RM829 untuk kapasiti 8gb dan 12++ rgt untuk 16 gb. so,just hanya tak boleh call dan mesej,tapi harga semurah itu,baik beli ipod ni dengan fon murah. kan lagi ideal dari pi beli iphone yang mahai bedengung.

2. Nokia E6


sebagai penggila fon,fon yang belum dipasarkan lagi pun aku dah boh dalam list aku. haha. actually,nokia dah tak makin famous sebab tergugat dengan kehadiran fon android,blackberry dan iphone. yala,nokia macam lembab jugak la software, tapi sekarang nokia dah maju ke hadapan dengan mencipta perisian baru iaitu Symbian Anna yang tersangat bagus dan macam iphone. ni usaha depa nak stay kompetitif dengan fon lain. haha. maybe fon ni mahai. dalam 1+++rgt. tapi nanti mesti harga dia jatuh kan? 
:)

3. Sony Ericsson Xperia Mini Pro



ni dia,xperia terbaru,nampak macam sama dengan xperia mini pro aku yang hilang tu tapi ni lain skit,depa upgrade dah. pakai andoid yang lagi tinggi. dan video recording dia HD! skrin lagi besaq,bateri lebih tahan,ada multi touch macam iphone dan paling penting,ada qwerty keyboard laa. hehe. berdasarkan pemerhatian aku,aku rasa fon ni sepatutnya bawah RM700 la. fon ni aku tak sure dah ada kat malaysia tapi akan ada laaa. 

so,ni la gajet yang aku nak sangat sangat. harap harap boleh beli untuk menjadi peneman aku. yeah,aku suka menonton movie,dengaq lagu,main game dgn gajet yang kecik.dan aku suka fon yang pakai keypad QWERTY. syok bila nak text. 
:)



6 comments:

  1. htc awt xboh dlm list? lg tbaekk

    ReplyDelete
  2. tak berapa minat la dengan fon yang tak ada keypad. :)

    ReplyDelete
  3. htc tak best. heee ;D amboii, sume mahal2 punyee. sy still pakai nokia 5610 sy tu tau ;D

    ReplyDelete
  4. haha. mana mahal.semua bawah seribu lah. kira tak berapa mahal laa. haha.setia dengan 5610.bagus la.ada atitude yang baugs.
    :)

    ReplyDelete
  5. htc bg aku best la..sbb harga pon murah dah lani.

    ReplyDelete
  6. haha. tu la. da dekat 3 thn da fon ni. sayang :D

    ReplyDelete