Thursday, May 26, 2011

At last,cuti sem ni berbaloi jugak akhirnyaaa. thanks semua.

dulu aku pernah post pasai cuti sem yang boring kan? tapi aku dah boleh tarik balik statement aku tu.
dah nak habis cuti sem tu,baru la nak mai duit dan aktiviti. start dengan 'trip memancing di pulau aman' bersama ayah dan abang aku. dan pada 23 mei,satu lagi aktiviti yang TERSANGAT BEST! semuanya bermula bila kami lepak di sebuah yang bernama Restoran Toknadoq. -___-"

masa tengah dok hirup ayaq limau laici dgn kawan kawan aku tu,aku pi sebut,'lapaq bbq la wey'. dan semua mula terpikiaq pasai bbq. dan segala perancangan pun bermula. dan setelah melalui berapa mesyuarat dalam FB dan beberapa siri lepakan,kami memutuskan untuk mengadakan projek bbq di Pantai Merdeka! yeahhh. seramai 13 orang yang pi. semua kawan kawan aku dari sekolah bukhary. depa memang kawan betui aku la. dulu aku macam nyesai masuk sekolah bukhary sebab aku tak jumpak kawan sekolah rendah aku kat situ. dan sekolah bukhary pulak tak ramai kawan yang sekepala dengan aku. tapi la ni,masuk sekolah bukhary adalah detik terbaik aku dalam hidup sebab aku dapat kawan yang betui betui memainkan peranan sebagai kawan.

kadang kadang kawan ni just tempat untuk berkongsi minat jaa. tempat nak berseronok ja. tapi kawan kawan aku ni lain. kami ni macam satu famili. macam famili kedua aku. famili yang lengkap. ada pak lawak,ada yang macam leader,ada yang tukang peqabeh makanan,,ada yang macam produktif,ada yang pandai menyanyi,ada yang pandai bawak kereta,ada yang pandai tangkap gambaq. haha.

so,ni video ringkas tentang trip kita ke Pantai Merdeka. aku jadi pengacara kononnya. tengok la weyyy.Video ni Afiq Aiman yang buat semuanyaaaa.dan ada scene aku mencarut. sorry,haha.





okay kepada kawan kawan aku,semalam tu aku rasa tu la projek BBQ sebenaq kita. yang dulu dulu tu macam kenduri jaa. haha. ada orang tlg bakaq,tok cici ready makanan kat kita. tapi semalam memang kita buat sendiqi. so,memang banyak masalah sebenaqnya. macam tak bawak barang yg scukupnya(aku lupa bawak bekaih nak tak ayam),lpas tu bajet mahai skit,btolak lambat gilaaaa. anggap la ni 1st bbq kita yang 100% pakai kita punya akai,dan duit. tu yg jadi lagu tu. tapi memang bbq kali ni boleh dianggap berjaya. sebab? ayam besaq dan sedap. terima kasih kakak ipaq aku,Kak Ana yang buat percik tu. Coleslaw terbaik yang aku pernah makan iaitu dari keluarga bangchik dan juga ayaq asamnya. walaupun depa kata pedas ayaq asam tu,aku tak komplen apa apa sebab memang aku suka ayaq asam pedas macam tu. so,tengok la kredit video tu. semua penghargaan ada kat situ. cuma nak habaq satu ja,bila kita pi buat trip ka,jalan jalan ka,jangan dok tarik muka,dok buat muka bebai.tak syok la noh,mau enjoy.
okay,jumpa lepas cuti sem nanti. aku dah nak masuk UiTM dah.

so lepas ni trip ke Pulau Pangkor aku positif akan join. aku akan try save duit sepanjang semester3 nanti. tapi kalau la semester 3 nanti kena pakai duit banyak dan aku takda duit nakpi,maka takpilah aku. haha.
okay kawan kawan. Thanks semuaaaaaaaa! ADA KAWAN ADA SEGALANYA!


cantik kan permandangan pantai merdeka?













No comments:

Post a Comment