Monday, March 7, 2011

pengalaman pertama di atas pentas.

hai hai hai. aku ada benda nak cerita,nak luah,nak kongsi dengan anda semua. ia bukanlah kisah yang happy ending,ia lebih kepada satu tragedi untuk aku. baru-baru,UiTM aku ada buat event Battle of the Band. waaahh. best gilaaa. aku bincang dengan member member aku untuk join dalam BOTB tu. 

dan kami semua sepakat untuk join. band aku terdiri daripada arif sebagai vokalis dan gitaris kedua,farizz pula sebagai lead gitaris,aku main bass,epi sebagai drummer dan vokalis kedua kami ialah sya(perempuan). kami deicide akan perform lagu Dirty Little Secret dari All American Rejects dan That's What You Get dari Paramore. dan,tiba hari event tu. 

rasa cuak gila babi ah. sumpah tak tipu. ya la,kami hanya sempat praktis sekali(dengan semua ahli band) selama 3 jam. what the fuck. tu battle if the band weyyy. boleh pi buat cekang masuk BOTB. tambah pulak,kami punya drummer tu lama tak main drum. so,semua macam budak darjah 1 yang nak abmil SPM. macam tu la situasinya okay. masa kami praktis tu,tak la perfect tapi okay la. masa kami soundcheck before BOTB start,semuanya macam akan berjalan lancar. sebelum giliran band kami ni,banyak band yang hebat gila ah. ada yang main drum sambil nyanyi. memang aku tabik ah band tu. aku punya la nervous time tu. masa aku sejuk.dalam dewan tu pakai air cond.siap pakai sweater. then,sampai giliran kami nak perform tu,aku mula cuaakkkkk. aku dan bandmates aku mula mula tu buat cool. ramai orang bersorak dekat kami. perghh. rasa best weyyy. ada orang jerit nama aku,nama member aku. HAHA. rasa macam artis sat.ramai gila orang yang datang ke dewan tu. ramai gilaaaaaaaa ah. aku pun jadi ketaq tak tentu hala. lutut aku ni memang ketaq tahap dewa ah.mcam orang parkinson tu ah.

tapi aku control ah kecuakan aku tu.mula mula kami main lagu Dirty little secret tu. macam okay ja. masa tu,muka aku berpeluh gilaaaaa. tadi sejuk nak mampueh,ni berpeluh macam nak mampueh pulakkk.semuanya kelihatan okay untuk lagu pertama. masuk lagu kedua,thats what you get,dah mula serabut. aku mula stress. kami semua macam tak bersatu. vokalis nyanyi cepat,drummer pulak tak dengar gitar,gitaris pulak keliru dengan struktur muzik. dan semuanya HANCUR! arghhhhhhhhh! band kamilah band paling teruk dalan event tu. lepas habis performance kami,aku macam nak menangis,macam nak jerit sekuat mungkin. arghh. rasa frust gilaaa. tak sangka performance kami akan seteruk tu. mental aku pun dah macam tak betui dahh. rasa macam nak pukul ja semua orang yang ada depan aku. haha. tu la saat yang paling down pernah aku terima sebagai seorang student UiTM. kalau hampa tengok muka aku time tu,memang hampa akan nampak ah kesengsaraan yang aku alami. sangat sangat frust. dah la esok tu ada test statistics pulak. tak study apa lagi. taktau apa pulak tu. huh. tu la,pengajrannya,kita ni kena praktis betui betui kalau nak masuk apa apa. apa apa pun,ramai kata persembahan kami OK. :)
kalau ada lagi BOTB sem depan,kami nak masuk lagi. kami anggap kegagalan kami ni sebagai satu pengalaman. okay. yang tu ja aku nak cerita. ciaooo.
:D

soundcheck

penyanyi pertama kami,arif.

epi,drummer kami.

bodo,perform tak elok,boleh dok buat rockstar pulak.

anen,lead guitarist.

thats what you get-paramore

sya,vokalis kedua kami.


No comments:

Post a Comment